Renmin Ribao

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
Hopp til navigering Hopp til søk
«Folkets Dagblad» omdirigerer hit. For andre aviser med samme navn, se Folkets Dagblad (andre betydninger).
Renmin Ribaos førsteutgave

Renmin Ribao (kinesisk: 人民日报, pinyin: Rénmín RìbàoFolkets Dagblad) er partiorgan for Det kinesiske kommunistparti og med sitt opplag på 3-4 millioner er det Folkerepublikken Kinas største dagsavis.

Avisen utkom første gang den 15. juni 1948 i Pingshan i Hebei som regional partiavis, men flyttet over til Beijing i mars året etter.

Avisen utarbeider også interne nyhetsrapporter (neican) forbeholdt ledende politikere og embedsmenn.

Eksterne lenker[rediger | rediger kilde]

kinaDenne kina- og avisrelaterte artikkelen er foreløpig kort eller mangelfull. Du kan hjelpe Wikipedia ved å utvide eller endre den.