Daily Express

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
Gå til: navigasjon, søk
Daily Express
Type Tabloidavis
Grunnlagt 1900
Eiere Richard Desmond
Utgiver Express Newspapers
Språk Engelsk
Politisk Konservativ
Opplag 761 637
Hjemmeside http://www.express.co.uk/

Daily Express er en britisk tabloidavis med et opplag på 761 637 (pr. februar 2007).

Avisen, som politisk er konservativ, ble grunnlagt i 1900. Dens søndagsutgave, Sunday Express, ble lansert i 1918. Daily Express eies av Richard Desmond, og er flaggskipet i avisgruppen Express Newspapers, som også utgir Daily Star.

Daily Express har hatt et fallende opplag over de siste 25 år.

Avisens redaksjonelle linje er overveiende sensasjonspreget, og den har siden Dianas død i 1997 jevnlig brakt konspirasjonsteorier omkring hennes død som forsidestoff, hvilket har medført at avisen er blitt kalt Daily Ex-Princess og Diana Express.[trenger referanse]

Eksterne lenker[rediger | rediger kilde]