The Spectator

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
Hopp til navigering Hopp til søk

The Spectator er et britisk konservativt magasin som utgis ukentlig. Magasinet ble første gang utgitt 6. juli 1828.[1] Det er for tiden eid av Barclay brothers, som også eier The Daily Telegraph. Magasinet omhandler i hovedsak politikk og kultur. Vanligvis tar bladet et høyre-sentrum, konservativt redaktørlinje, selv om noen av bidragsyterne som f.eks. Frank Field og Martin Bright skriver fra et mer venstrevridd ståsted. Magasinet hadde i 2008 en sirkulasjon på 77 146 i henhold til ABC.

Referanser[rediger | rediger kilde]

  1. ^ «Advertisements», The Times, lørdag 5. juli 1828, s. 4, utg. 13637, søyle D.

Eksterne lenker[rediger | rediger kilde]