Hopp til innhold

Diskusjon:Nødt eller sannhet

Sideinnholdet støttes ikke på andre språk.
Nytt emne
Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
Siste kommentar: for 1 år siden av Ehasl i emnet Navn på spillet

Kan noen endre navnet til Nødt, Sannhet eller Prosent ? de fleste i norge spiller med prosent også :PSimen Olai 29. des 2011 kl. 19:05 (CET)

Dette er Wikipedia på norsk, ikke Wikipedia for Norge. Tror dessuten det blir vanskelig å dokumentere din påstand. - mvh 4ing 29. des 2011 kl. 22:01 (CET)
[rediger kilde]

Det lugger alltid litt når jeg hører om "Nødt eller sannhet" (høres ut som "Nøtt eller sannhet"). I min ungdom (rundt år 2000) i Oslo ble dette spillet kalt "Sannhet eller konka" (som i "konkurs"?) og "Sannhet eller slave" (det desidert bete navnet, etter min mening). På Engelsk har man "Truth or dare", og varianter med "consequences". Ehasl (diskusjon) 5. jun. 2025 kl. 10:16 (CEST)Svar