Antilliaans Dagblad

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
Hopp til navigering Hopp til søk
Antilliaans Dagblad
LandCuraçao Curaçao
Typedagsavis
Grunnlagt2003
UtgiverMichael Willemse
Redaktør(er)Kim Sambo
SpråkNederlandsk
HovedkvarterWillemstad

Antilliaans Dagblad er en nederlandskspråklig avis utkommet siden 2003. Avisen har hovedkontor i WillemstadCuraçao, og dekker i tillegg til Curaçao, resten av nederlandsk Karibia.

Sammen med Amigoe, utgjør Antilliaans Dagblad de to nederlandskspråklige avisene på Curaçao, der sistnevnte er den eneste morgenavisen.[1] Utgiver er Michael Willemse.[2]

En undersøkelse fra 2013 fant at Antilliaans Dagblad hadde en markedsandel på rundt 5 %.[3]

Referanser[rediger | rediger kilde]

  1. ^ «Antilliaans Dagblad» Arkivert 21. desember 2016 hos Wayback Machine.. nieuwscuracao.com (publisert 14. september 2011, lest 23. mai 2017)
  2. ^ «Colofon». antilliaansdagblad.com (lest 23. mai 2017)
  3. ^ Assessment of media development in Curaçao. Based on UNESCO's Media Development Indicators, UNESCO, 2016, s. 185.

Eksterne lenker[rediger | rediger kilde]