Kenya Times

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
Gå til: navigasjon, søk
Kenya Times
Type Dagsavis
Grunnlagt 5. april 1983
Nedlagt Juni 2010
Eiere KANU, Robert Maxwell
Språk Engelsk

Kenya Times (opprinnelig Nairobi Times) var ei engelskspråklig avis som blei utgitt i Kenya fra 1983 til 2010.[1]

Avisa blei grunnlagt av KANU, det eneste lovlige partiet i Kenya, og første utgave kom 5. april 1983. I 1988 kjøpte Robert Maxwell, som også eide blant annet britiske Daily Mirror, 45 % av aksjene i avisa, mens resten blei beholdt av KANU. Etter dette fikk avisa ny form, og blei den første fargeavisa i Kenya. Ei stund lå Kenya Times foran The Standard i kampen om plassen som Kenyas nest største avis (etter Daily Nation), men populariteten sank etter Kenyas første flerpartivalg i 1992.

Avisa blei nedlagt i juni 2010 på grunn av økonomiske problemer.[1]

Referanser[rediger | rediger kilde]