Fjernsyn i Bulgaria

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi
Gå til: navigasjon, søk

Fjernsyn i Bulgaria ble introdusert i 1959. Som alle medier i landet var fjernsynet kontrollert av det nasjonale kommunistpartiet fram til 1989.

Det statlige Bâlgarska Nationalna Televizija (BNT) har to kanaler, den nasjonale Канал 1 og den regionale РТВЦ samt satellittkanalen TV Bulgaria.

Eksterne lenker[rediger | rediger kilde]

BulgariastubbDenne Bulgariarelaterte artikkelen er dessverre kort eller mangelfull, og du kan hjelpe Wikipedia ved å utvide den.